28. okt. 2010

Ingenting er som en vakker stikkontakt...

Nå er det snart helg dere, er det ikke deilig?? Selv om jeg har arbeidshelg og skal jobbe på lørdag, så skal det bli herlig med helg nå. Merker på kropp og humør at det begynner å bli sent på året og kortere dager, så det skal bli godt å få med seg litt mer dagslys på søndag ;)

Petimeter-Annicka er i full sving med budsjettering. Det er formel etter formel, regneark etter regneark, og ikke minst utgift etter utgift. Men fy fader så bra det kommer til å bli! Kjøkkenet blir den desidert største utgiften. Men jeg er av den oppfatning at kjøkkenet er husets hjerte, så jeg vil gjerne at det skal være både stort og koselig. Noe det kommer til å bli. :)

Her er noe av det vi har bestemt oss for:





Det blir ett av disse to, venter bare på at de skal komme inn på lager hos byggvareforhandleren vi handler hos, så jeg får sett de i virkeligheten. Bilder lyver ofte på farger... Herlige farger begge to. Hver plank er 20x200 cm. Kjempelekkert! Bilder lånt fra www.pergo.no

Taket blir ferdigmalt takpanel, så hvitt som mulig. Er litt skeptisk på om det folierte hvite gir det samme uttrykket som det kostemalte, men det kostemalte har jeg bare funnet i eggehvitt?? Det folierte er edelhvitt, altså ganske så hvitt, men det er så forferdelig blankt...






Stue, gang og soverom får ferdigmalte panelplater, perlestaff i hvitt. På kjøkken og spisestue blir det 3" panel perlestaff, som jeg da må finne meg i å male selv. :)

Alt av listverk blir 120 mm, profilerte ferdigmalte lister. Trenger jeg si at disse også skal være hvite..? ;)



Og kronen på verket:
*trommevirvel*



Utrolig lekre lysbrytere, stikkontakter og antenneuttak. Er de ikke vakre??
Bilder lånt fra www.moloas.com
De blir nok hvite de også, så de ikke stikker seg frem så voldsomt. Men de er jo lekre i sort også! Ikke sant?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar