28. mars 2011

Kjedsomhetsbaking

Kan vel ikke skryte på meg at jeg er noen baker, har nevnt i et tidligere innlegg mitt uvennskap med både gjær og bakepulver. Men hva gjør man ikke når man får lyst på noe godt?

Rotet rundt i skuffer og skap, og til min store glede (les: lettelse) hadde jeg en pose muffins-mix på lur! Da var det bare å røre det sammen, og hive det i ovnen. Tilsatte ei god skje med blåbærsyltetøy i to av dem, og det ble VELDIG godt! Skal huskes til neste gang!

Prøvde meg også på en smørkrem. I kjent stil kjører jeg på med ca oversikt over ingredienser i hodet, og tar mengder litt sånn på slump. Er det ikke sånn man gjør når man baker? Resultatet ble en tynn smørmelis-suppe. Men smaken var det ikke noe å si på. Så får jeg heller øve litt mer på smørkrem til en annen gang!



Katastrofal topping. Men veldig godt... ;)
God mandagskveld til dere der ute!

2 kommentarer:

  1. Kan lære deg muffinstopping jeg snupp - det er så enkelt så ;) Vi tar en muffins-bakedag en dag!! Klem fra Marthemor !!

    SvarSlett
  2. Muffinsbakedag skal bli!
    Har på følelsen av at ting ville blitt enklere med ei kremsprøyte i stedet for en brødpose med et hull i det ene hjørnet... ;)

    SvarSlett