30. mai 2011

En kulinarisk anbefaling



En god balsamico er gull verdt. 
Denne ble med oss hjem fra Drammen etter påsken, og er kjøpt hos Olive Tree på Gulskogen senter.

Denne er lagret på fat i 15 år, har en tykk konsistens og en søt og fyldig smak. Utmerket til grillet kjøtt og fisk, som topping på salat eller som tilbehør til godt brød. En favoritt her i huset er å dyppe fersk focaccia i balsamicoen. Herlig bare som snacks, eller som tilbehør til en god salat eller pastarett.

Når vi kommer til sensommeren og jeg med god samvittighet kan nyte noen glass med god vin igjen, skal jeg sitte ute på verandaen med vinglasset, godt brød, gode oliven, gode oster, tapenader, marmelader, og sist men ikke minst, balsamicoen såklart.

Jeg gleder meg allerede.

2 kommentarer:

  1. Åh, det høres ut som en super plan! Blir gjerne med jeg ja.. =D
    Jeg kommer innom med cden i kveld, her er et blogginnlegg med noen flere bilder.. =) http://spesiellise.blogg.no/1306866550_tvillingmagen.html

    SvarSlett
  2. Så godt det høres ut! Skal jammen kjøpe meg en god balsamico, kanskje jeg finner en i Hellas i sommer? Bra tips!

    SvarSlett